mot Stockholm!

Sitter på tåget till Stockholm. Ska upp och träffa min chef och mina kollegor. Ska bli intressant.

Något jag inte förstår är SJs kundinformation. Självklart ska man inte ljuga men…inte måste kunderna veta ALLT? Vi sitter på ett tåg med avgångstid 6.00. Tåget startar i tid och alla är nöjda! De flesta på tåget är fortfarande trötta och slumrar lite grann. Några är som jag pigga:) De äter, läser eller jobbar med datorn. Då meddelar en röst högt och tydligt i högtalasystemet: Vi är försenade pga ett signalfel i Partille!

Vi har bara varit på tåget i 15 minuter och vi är redan försenade ungefär lika mycket. Varför nämna förseningen? Av erfarenhet vet jag att man oftast lyckas köra in en sådan försening. Det enda som händer nu är att en och annan resenär blir lite irriterad och klankar ner på SJ ”-Inte klokt! Redan försenade!”

Varför inte åka en bit och meddela ankomsttiden när vi VET när vi kommer att anläna till Stockholms central. Alla nöjda och glada hela resan! Ja…det är inte klokt att jag måste ta jobb som tågkonduktör OCKSÅ.

//Petra

Alla nöj

2 Kommentarer till “mot Stockholm!”

  1. Mindelsohn Säger:

    På dom bara!

    :)

    /Spindeln

  2. sund Säger:

    hehe:)

Lämna en kommentar


Skapa din egna professionella hemsida med inbyggd blogg på N.nu